rota virus kelimesi ile ilgili sitede 20 sonuç bulundu.
  • Abur Cubura Hayır !

Bireylerin yaş, cinsiyet ve fiziksel özelliklerine gore fayda ve zararları düşünülmeksizin rast gele yenen, olağan beslenmenin yerini tutmayan yiyecekler abur cubur olarak tanımlanabilir. Konumuz gereği çocuklarda bu konu incelenecektir. Zira çocuk yaş gr

• Çocuklarda Akut Karın Ağrısı

Çocuklarda karın ağrısı sık görülen bir sorun olup, çocukların karın ağrısını tarif etmelerindeki güçlükler nedeni ile değerlendirilmesi ve tanı konulma süreci zor olabilir.

• Çocuklarda İdrar Yolu Enfeksiyonları

Çocuklarda idrar yolu enfeksiyonları sık görülen bir sorundur. Erken tanı ve tedavi, son dönem böbrek yetmezliğinin önlenmesi açısından çok önemlidir. İdrar yolu enfeksiyonu için risk faktörleri dikkate alınarak tedavi planlaması yapılmalıdır. Sağlıklı ço

• Çocuklarda Kemik İliği Nakli

Kan hastalıkları, çocuklarda en sık görülen hayati kayıp nedenleri arasında ilk sıralarda yer alıyor ve ülkemizde her yıl binlerce çocuğa kan kanseri teşhisi konuluyor. Başta lösemiler olmak üzere kemik iliği nakli gerektirebilen kan hastalıklarının başar

• Çocuklarda Kronik Karın Ağrısı

Çocuklarda kronik (tekrarlayan) karın ağrısı, tüm çocukların yaklaşık %9-15’inde görülür. Kronik ağrı bir organik nedene bağlı olabileceği gibi hiçbir neden de bulunamayabilir. Erkeklerde, 5-6 yaşlarda, kızlarda ise bu yaşlara ek olarak sıklıkla 9-10 yaşl

• Çocuklarda Şeker Hastalığı

Çocuklarda şeker hastalığı (diyabet) her yaştan çocuk ve gençlerde görülebilen bir hastalıktır. Diyabet vücudumuzun şekeri kullanabilmesini sağlayan insülin hormonunun eksikliği ve/veya direnci sonucu ortaya çıkan bir hastalıkdır. Şeker hastalığının Tip

• Çocukluk Çağı Kanserlerinde Belirti Ve Bulgular

Çocukluk çağı kanserlerinde son 30 yılda, tanı ve tedavi seçeneklerindeki gelişmelerle genel sağkalım oranları %80’lere ulaşmıştır. Ancak halen çocuklarda ölüm nedenleri arasında kazalardan sonraki ikinci en sık nedendir. Çocuklarda kanser tanısı konuldu

• D Vitamini

D Vitamini, A, E ve K vitaminleri gibi yağda eriyen vitaminlerden olup bir hormon öncü maddesi olarak iki formda bulunmaktadır. Birincisi vitamin D2 dediğimiz ergokalsiferol olup bitkilerde ve bazı balık türlerinde bulunmaktadır.

• Hışıltılı Bebek (Bronşiolit) Sesi

Özellikle güz ve kış aylarında atak halinde öksürük, hırıltı, nefes darlığı ve bazen de ateşle kendini gösteren bir tablodur. Erken tespit edildiğinde tedavisi kolayken geç kalındığında ciddi solunum sıkıntısı ile sonuçlanan bir tablodur. Videodaki sese b

• Hışıltılı Bebek, Bronşiolit

• Rota Virüs ve Aşıları