topuk kani kelimesi ile ilgili sitede 11 sonuç bulundu.

• Bebeklerde Tarama Testleri (Topuk Kanları) Hangi Hastalıklar Taranır?

Bebeklerde topuk kanları nasıl alınır ? hangi hastalıklar taranır ? topuk kanları ne zaman alınır ?Topuk kanları bebek doğduktan sonraki dönemde taburcu olurken ve beşinci günde iki kez alınmaktadır. Buradaki temel amaç beş tane metabolik hastalığın erken

• Çocuklarda Kemik İliği Nakli

Kan hastalıkları, çocuklarda en sık görülen hayati kayıp nedenleri arasında ilk sıralarda yer alıyor ve ülkemizde her yıl binlerce çocuğa kan kanseri teşhisi konuluyor. Başta lösemiler olmak üzere kemik iliği nakli gerektirebilen kan hastalıklarının başar

• Çocuklarda Kronik Karın Ağrısı

Çocuklarda kronik (tekrarlayan) karın ağrısı, tüm çocukların yaklaşık %9-15’inde görülür. Kronik ağrı bir organik nedene bağlı olabileceği gibi hiçbir neden de bulunamayabilir. Erkeklerde, 5-6 yaşlarda, kızlarda ise bu yaşlara ek olarak sıklıkla 9-10 yaşl

• Çocuklarda Lenf Bezleri

Lenf bezleri (nodları), vücudumuzda boyunda, koltuk altlarında, kalp komşuluğunda, kasıklarda, karın boşluğunda ve vücudun diğer bölgelerinde bulunmaktadır. Bezeler, vücudumuzun savunma mekanizmalarında önemli görevler görürler. Bazen bu bezeler, bir çok

• Kemoterapi Alan Çocuklarda Nelere Dikkat Edilmeli? Anne Babalar Neler Yapmalı?

Lösemi, Lenfoma veya solid tümör (nöroblastom, rabdomyosarkom, böbrek tümörü, wilms tümörü, osteosarkom, ewing sarkoma gibi ) tanısı almış çocuklarımızın tedavi sürecinde belli kurallara uyma zorunluluğu vardır. bu kurallar kemoterapi, radyoterapi ve/vey