Beşinci Hastalık

Çocuk Hakları Bildirgesi

Tüm dünya çocukları bu bildirgedeki haklardan din, dil, ırk, renk, cinsiyet, milliyet, mülkiyet, siyasi, sosyal sınıf ayırımı yapılmaksızın yararlanmalıdır.

• Grip Aşısı
    Grip AşısıProf. Dr. Ahmet Demir

Influenza diger adıyla grip, tüm yaş gruplarında, özellikle kış mevsiminde sık görülen viral enfeksiyonlardan biridir. Kış aylarında özellikle insanların sık temasta bulunmaları hapşırma, öksürme ve temas yoluyla bulaşmayı kolaylaştırır. Sıklıkla Ekim – Mayıs ayrları arasında bazen de salgınlar yapacak şekilde görülür.

Demir Eksikliği AnemisiProf. Dr. Ahmet Demir

• Abur Cubura Hayır !
    Abur Cubura Hayır !Prof. Dr. Ahmet Demir

Bireylerin yaş, cinsiyet ve fiziksel özelliklerine gore fayda ve zararları düşünülmeksizin rast gele yenen, olağan beslenmenin yerini tutmayan yiyecekler abur cubur olarak tanımlanabilir. Konumuz gereği çocuklarda bu konu incelenecektir. Zira çocuk yaş grubunda beslenme alışkanlığı baştan düzenli bir şekilde düzenlenebilirse bu erişkin hayatta da devam edecektir.

• Çocuklarda Kronik Karın Ağrısı
    Çocuklarda Kronik Karın AğrısıProf. Dr. Ahmet Demir

Çocuklarda kronik (tekrarlayan) karın ağrısı, tüm çocukların yaklaşık %9-15’inde görülür. Kronik ağrı bir organik nedene bağlı olabileceği gibi hiçbir neden de bulunamayabilir. Erkeklerde, 5-6 yaşlarda, kızlarda ise bu yaşlara ek olarak sıklıkla 9-10 yaşlarda görülür.

• Çocuklarda Akut Karın Ağrısı
    Çocuklarda Akut Karın AğrısıProf. Dr. Ahmet Demir

Çocuklarda karın ağrısı sık görülen bir sorun olup, çocukların karın ağrısını tarif etmelerindeki güçlükler nedeni ile değerlendirilmesi ve tanı konulma süreci zor olabilir.

• Çocuklarda Gastroözefajial Reflü
    Çocuklarda Gastroözefajial ReflüProf. Dr. Ahmet Demir

Bir yaş altı sağlıklı bebeklerin %75’inde gastroözefajial reflü (GÖR) görülebilir. Mide içeriğinin yemek borusuna geri kaçması olarak tanımlanabilir.