tedavi kelimesi ile ilgili sitede 30 sonuç bulundu.
  • Altıncı Hastalık (Roseola Infantum)

Birkaç gün yüksek ateşle seyredip ardından deri döküntüsüyle kendini belli eden altıncı hastalık, virüslerin neden olduğu ve genellikle 6 ay - 3 yaş arasındaki çocuklarda görülen bir hastalıktır. Sıklıkla 9 - 21 aylık çocuklarda görülen bu hastalık en ço

• Bebeklerde Tarama Testleri (Topuk Kanları) Hangi Hastalıklar Taranır?

Bebeklerde topuk kanları nasıl alınır ? hangi hastalıklar taranır ? topuk kanları ne zaman alınır ?Topuk kanları bebek doğduktan sonraki dönemde taburcu olurken ve beşinci günde iki kez alınmaktadır. Buradaki temel amaç beş tane metabolik hastalığın erken

• Çocuklarda COVİD 19 Enfeksiyonu Diğer Viral Enfeksiyonlardan Nasıl Ayrılır?

Çocuklarda Covid 19 enfeksiyonunu diğer viral enfeksiyonlardan ayırmak tedavi ve takip açısından önemlidir.

• Çocuk Hakları Bildirgesi

Tüm dünya çocukları bu bildirgedeki haklardan din, dil, ırk, renk, cinsiyet, milliyet, mülkiyet, siyasi, sosyal sınıf ayırımı yapılmaksızın yararlanmalıdır.

• Çocuklarda Demir Eksikliğine Bağlı Kansızlık

Çocuklarda demir eksikliği sık görülür. Bunun sonucunda kansızlık olarak ortaya çıkar. Demir eksikliğine bağlı kansızlık vücutta tüm sistemleri etkiler. Demirden zengin beslenme en önemli tedavi yöntemidir. Gerektiğinde demir ilaçlarını doktor kontorlünde

• Çocuklarda Gastroözefajial Reflü

Bir yaş altı sağlıklı bebeklerin %75’inde gastroözefajial reflü (GÖR) görülebilir. Mide içeriğinin yemek borusuna geri kaçması olarak tanımlanabilir.

• Çocuklarda Hemanjiyom (Gül Lekeleri)

Hemnjiyom nedir? Nasıl tanı konur? Tedavi yaklaşımı nasıldır? Kanama riski var mı? Tedaviye ne zaman başlanmalıdır? Ve diğer birçok soru cevaplanmaya çalışıldı.

• Çocuklarda İdrar Yolu Enfeksiyonları

Çocuklarda idrar yolu enfeksiyonları sık görülen bir sorundur. Erken tanı ve tedavi, son dönem böbrek yetmezliğinin önlenmesi açısından çok önemlidir. İdrar yolu enfeksiyonu için risk faktörleri dikkate alınarak tedavi planlaması yapılmalıdır. Sağlıklı ço

• Çocuklarda İshal Nasıl Yönetilmeli

Çocuklarda ishal çok önemli bir sorun ve etkili yönetilmezse ciddi komplikasyonlar gelişebilir.

• Çocuklarda Kanserin 8 Belirti ve Bulgusu

Çocukluk çağı kanserlerinde erken tanı çok önemlidir. hastalığın erken tanı konulması ile çocuklar, daha az miktarda ve daha kısa süreli ve daha az sayıda tedavi almış olacaklardır. Ayrıca tedavi şansları da oldukça yüksek olacaktır. videoda anlatılan; Çü

• Çocuklarda Kansızlığın 10 Belirtisi

Çocuklarda kansızlık (anemi) çok önemli bir bulgu olup erkenden tanının konularak tedavi edilmesi gerekmektedir. Kansızlık saptandıktan sonra nedeninin bulunması çok önemlidir. çocukta herhangi bir sakatlığa yol açmaması için belirti ve bulguların farkınd

• Çocuklarda Kemik İliği Nakli

Kan hastalıkları, çocuklarda en sık görülen hayati kayıp nedenleri arasında ilk sıralarda yer alıyor ve ülkemizde her yıl binlerce çocuğa kan kanseri teşhisi konuluyor. Başta lösemiler olmak üzere kemik iliği nakli gerektirebilen kan hastalıklarının başar

• Çocukluk Çağı Kanserlerinde Belirti Ve Bulgular

Çocukluk çağı kanserlerinde son 30 yılda, tanı ve tedavi seçeneklerindeki gelişmelerle genel sağkalım oranları %80’lere ulaşmıştır. Ancak halen çocuklarda ölüm nedenleri arasında kazalardan sonraki ikinci en sık nedendir. Çocuklarda kanser tanısı konuldu

• Erken Ergenlik

Erken ergenlik, çocuklarda özellikle boy kısalığı ve psikososyal sorunlar nedeni ile erken tanı konularak etkili bir şeklide tedavi edilmelidir. kızlarda 8, erkeklerde 9 yaşından önce ergenlik bulgularının ortaya çıkması erken ergenlik olarak tanımlanmakt

• Gazlı Bebek (İnfantil Kolik), Kolik Bebek

İnfantil Kolik, diğer adıyla gazlı bebek anne babaları endişe ettiren iyi huylu ağlama krizleridir. Genelde akşamları görülür. Beslenme bozukluğu ve/veya uyku düzeninde bozulma yoksa ilaç kullanılmamalıdır. Damlalar bebeklerde farklı etkilere sahiptir. H

• Grip Aşısı

Influenza diger adıyla grip, tüm yaş gruplarında, özellikle kış mevsiminde sık görülen viral enfeksiyonlardan biridir. Kış aylarında özellikle insanların sık temasta bulunmaları hapşırma, öksürme ve temas yoluyla bulaşmayı kolaylaştırır. Sıklıkla Ekim –

• Hemanjiyom (Gül Lekeleri)

Doğum gülleri yada gül lekeleri olarakta anılan bu lekeler, aslında kaotik yapıda adeta bir yumak oluşturmuş damarsal yapılardan oluşmaktadır. Çoğunlukla ciltte yerleşim gösterirler. Cilt hemajiyomları, bir yaş altı 10 çocuktan birinde görülebilmektedir.

• Hışıltılı Bebek (Bronşiolit) Sesi

Özellikle güz ve kış aylarında atak halinde öksürük, hırıltı, nefes darlığı ve bazen de ateşle kendini gösteren bir tablodur. Erken tespit edildiğinde tedavisi kolayken geç kalındığında ciddi solunum sıkıntısı ile sonuçlanan bir tablodur. Videodaki sese b

• Hışıltılı Bebek, Bronşiolit

• İnfantil Kolik (Gazlı Bebek)

İnfantil kolik, pratik tabirle gazlı bebek dediğimiz durum, üç ayın altında her beş bebekten birinde görülen bir tablodur. İnfantil kolik, kendiliğinden geçen ve iyi seyirli bir durum olmasına karşın anne ve babaları endişelendiren, bazen gereksiz tetkikl

• Kemoterapi Alan Çocuklarda Nelere Dikkat Edilmeli? Anne Babalar Neler Yapmalı?

Lösemi, Lenfoma veya solid tümör (nöroblastom, rabdomyosarkom, böbrek tümörü, wilms tümörü, osteosarkom, ewing sarkoma gibi ) tanısı almış çocuklarımızın tedavi sürecinde belli kurallara uyma zorunluluğu vardır. bu kurallar kemoterapi, radyoterapi ve/vey

• Wilms Tümörü

Wilms tümörü diğer adıyla nefroblastom, böbreğin emroyonel bir tümörüdür. Böbrek tümörlerinin %90’ını oluşturur. Tüm çocukluk çağı kanserlerinin %5’ini oluşturur. Senkron bilateral görülme oranı %5’tir. Bilateral vakalar daha erken yaşta tanı alırlar. Lok

• Yenidoğan Tarama Testleri

Tarama, bireyde henüz yakınma ortaya çıkmadan veya fizik muayene bulgusu olmadan yapılan çeşitli testlerle hastalığın erken tanı konulması olarak tanımlanabilir.