bebeklerde gaz kelimesi ile ilgili sitede 9 sonuç bulundu.
  • Altıncı Hastalık (Roseola Infantum)

Birkaç gün yüksek ateşle seyredip ardından deri döküntüsüyle kendini belli eden altıncı hastalık, virüslerin neden olduğu ve genellikle 6 ay - 3 yaş arasındaki çocuklarda görülen bir hastalıktır. Sıklıkla 9 - 21 aylık çocuklarda görülen bu hastalık en ço

• Bebeklerde Tarama Testleri (Topuk Kanları) Hangi Hastalıklar Taranır?

Bebeklerde topuk kanları nasıl alınır ? hangi hastalıklar taranır ? topuk kanları ne zaman alınır ?Topuk kanları bebek doğduktan sonraki dönemde taburcu olurken ve beşinci günde iki kez alınmaktadır. Buradaki temel amaç beş tane metabolik hastalığın erken

• Çocuklarda Gastroözefajial Reflü

Bir yaş altı sağlıklı bebeklerin %75’inde gastroözefajial reflü (GÖR) görülebilir. Mide içeriğinin yemek borusuna geri kaçması olarak tanımlanabilir.

• Gazlı Bebek (İnfantil Kolik), Kolik Bebek

İnfantil Kolik, diğer adıyla gazlı bebek anne babaları endişe ettiren iyi huylu ağlama krizleridir. Genelde akşamları görülür. Beslenme bozukluğu ve/veya uyku düzeninde bozulma yoksa ilaç kullanılmamalıdır. Damlalar bebeklerde farklı etkilere sahiptir. H

• Hemanjiyom (Gül Lekeleri)

Doğum gülleri yada gül lekeleri olarakta anılan bu lekeler, aslında kaotik yapıda adeta bir yumak oluşturmuş damarsal yapılardan oluşmaktadır. Çoğunlukla ciltte yerleşim gösterirler. Cilt hemajiyomları, bir yaş altı 10 çocuktan birinde görülebilmektedir.

• İnfantil Kolik (Gazlı Bebek)

İnfantil kolik, pratik tabirle gazlı bebek dediğimiz durum, üç ayın altında her beş bebekten birinde görülen bir tablodur. İnfantil kolik, kendiliğinden geçen ve iyi seyirli bir durum olmasına karşın anne ve babaları endişelendiren, bazen gereksiz tetkikl